Tänane kuupäev Neljapäev Mai 16, 2024 3:45 am
  

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi



Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
  Printerivaade Eelmine teema | Järgmine teema 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 6:16 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Okt 14, 2011 12:32 pm
Postitusi: 2
Tere.

Põllumehed, kes Te olete omi vene traktoreid värvimiseks ette valmistand ja värvinud palun jagage infot, millega ja mis ainetega Te olete traktori kere ja detailid puhastanud enne värvimist? Ka võiksite rääkida, mis tüüpi värvidega olete värvinud ja mida soovitate, et värv kestaks ka pärast esimest põllutööhooaega.

Egert


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 6:37 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Nov 11, 2010 9:13 pm
Postitusi: 560
Asukoht: Põhja-Eesti
Puhastamine on nii nagu ikka maalritööde puhul! Nüüd küsiks, kui pedant oled maalritööd tegema, elik millist lõpptulemust tahad saada? Oma russi sai üle värvitud 2K (kahekomponentne värv+kõvendi) värviga. Mida paremini pleksepatööd teed, seda vähem kulub hiljem pahtli peale, kuigi russi puhul vast seda viimast taga ei ajaks - mõistuse piires ikka. Üldises plaanis õli ja rasv tuleb ikka maha pesta! Päris silikoni ja soolapesu ei ole vast vaja teha sest uutel värvidel on nakkuvus üsna hea! Krunti vali värvi järgi, sest iga krunt 2K värvi alla ei sobi!
Pilt
Pilt
Pilt

_________________
Mis kuradi sõnnik, see on puhas sitt!
Ärge te öelge mulle, mida ma pean tegema, ja ma ei ütle teile kuhu te peate minema!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 9:05 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 19, 2008 4:18 pm
Postitusi: 307
Asukoht: Tartu
Endalgi sama probleem käes.
kas keegi julgeks ka liivapritsiga minna traktori kallale?

Enamjaolt on masinad ju eelnevalt juba mingi ahjuvärviga üle lastud. Või siis rooste karva rohkem kui originaal värvi- rääkimata mõradest.
Endal siin mõte lasta liivapritsiga terve masin puhtaks. (eelnevalt eemaldaks tuled ja juhtmestiku ja väiksemad plekijupid, +gene+starteri + tagatiivad ja kabiini) Ehk siis vaid alusraam terves tükis plaanisin ise maalida ja siis teises järgus kabiin, poritiivad, kapott ja pisidetailid.

Pahtliga tuleks minuarvates aga koonerdada, vene masina vibratsioon on "vibraatori tasemel":D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 9:54 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Nov 11, 2010 9:13 pm
Postitusi: 560
Asukoht: Põhja-Eesti
Liivapritsiga tasuks siis ligi minna kui masin on täiesti molekulideks võetud! Ei ole mitte mingit garantiid, et liiva mootorisse, käigukasti ja teab kuhu veel ei satu!
Pahtli viskab pealt minema siis kui aluspind on halvasti puhastatud, pahtlikiht liiga paks (kasutatud valet pahtlit), aluspind paindub. Igaks olukorraks ja asjaks on õiges vahendid! Toasussidega mutta ei roni ju, ikka paned kummikud jalga!

_________________
Mis kuradi sõnnik, see on puhas sitt!
Ärge te öelge mulle, mida ma pean tegema, ja ma ei ütle teile kuhu te peate minema!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 10:27 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 19, 2008 4:18 pm
Postitusi: 307
Asukoht: Tartu
Aga kuidas saab liiv mootorisse? Käigukasti? Teisalt on ju mahlade vahetus ka suht järgmine tegevus peale värvimist. Võta nüüd ükskõik mis traktor. Mootorid ju vaid kütuse ja õlikorkide kohapealt veidi "õrnemad" ja sealt vaid saab liiv pugeda mootorisse. need kohad saab ju ära isoleerida. Pole kohta kust liiv sise saaks, kui just ise mõnd kaant lahti ei keera. Hermeetikut või tihendit liiv täielikult ära ei söö, ääred, mis üle ulatuvad jah puhub minema.

Molekulideks just mõtlengi, et alusraam vaid eraldi. Rattad all, mootorist tagasillani küljes, pealmised plekid eemaldatud.

Pahtli koha pealt vene masinad ju enamjaolt mõlkis ja auklikud. Need üritatakse korraliku mitme millimeetri paksuse pahtliga täita - ise arvan küll et ennem olgu mõlk kui vibreeriva pleki pealt näha pahtlit koorumas. Ükski pahtel ei pea sellele vibrale vastu kui teda paksult peale on kantud. Mõistuse piires jah pahtel hea.

Kuna ma ise tahaks ka enda masinat üle värvida - ära pleekinud ja kohati on värv tükina maha tulnud - see näeb lihtsalt maru s.tt välja kui alt paistab treppis värv. Teine probleem on vene masinate juures "õline masin" täielikult puhtaks ei suuda seda puhastada. ja pole veel leiutatud värvi, mis haakuks hästi õli peale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 10:36 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Nov 11, 2010 9:13 pm
Postitusi: 560
Asukoht: Põhja-Eesti
Kui liivapritsi ise teed siis tead mida ja kuidas aga kui teenusesse viid siis ei tea kunagi kindel olla!

_________________
Mis kuradi sõnnik, see on puhas sitt!
Ärge te öelge mulle, mida ma pean tegema, ja ma ei ütle teile kuhu te peate minema!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Laupäev Veebr 04, 2012 10:56 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Aug 12, 2010 10:42 pm
Postitusi: 52
Eelmine suvi sai MTZ 82 väikse kabiiniga üle käidud. Kuna eelmine omanik(ud) oli värvinud seda masinat suht tihti, siis sai liivapritsiga haljaks lastud kapott ja kabiin. Liivapritsi kasuks sündis otsus seetõttu, et eelnevad värvijad ei olnud rõhku pööranud eeltööle. Sisuliselt oli värvitud liiva ja mulla peale. Suutsin kokku lugeda peale originaalvärvi vähemalt 8-9 kihti. Siit ka otsus lõpuni haljaks, kuna head ja kallist värvi ei ole mõtet kahtlase pinna peale värvida.
Kabiini tõstsin maha ja kapoti samuti. Elektrivärk ja klaasid said küljest võetud.
Päris palju oli mõrasid igalpool ja elektroodkeevitusega paigatud kohti, mis pehmelt öeldes jubedad , samuti akukast oli sisuliselt läbi mädanenud. Nii, et plekitööd tuli omajagu.
Pahtlit ei hakanud kasutama üldse, lohukesi oli, aga ei näinud mõtet saavutada autolaadset tulemust.
Värviks kasutasin De Beer veokavärvi, see jätab sellise tugeva pinna.
Käigukastikorpused, mootori, esisilla jne lasin lihtsalt survepesuriga värvist puhtaks. Tuli maha ilusti, minu õnneks oli värvitud õliste pindade peale. Kuna alt tuli välja ilus kiht originaalvärvi, siis neid asju ei hakanudki värvima. Jätsin niisama, vene masin ikka õli vaikselt immitseb ja roostetamishirmu pole.


Viimati muutis meli666, Esmaspäev Veebr 06, 2012 5:23 pm, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Pühapäev Veebr 05, 2012 8:49 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 19, 2008 4:18 pm
Postitusi: 307
Asukoht: Tartu
meli666 kus sa seda liivapritsi teemat lasid teha? Kui kulukaks läks, milline ajakulu kulus vana värvi puhastuse peale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 06, 2012 5:38 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Aug 12, 2010 10:42 pm
Postitusi: 52
Mul juba ammusest ajast selline väiksem Tööriistamarketist ostetud liivaprits olemas. Mitte nagu paagiga värvipüstol, vaid lihtsalt püstol, millel all toru, mille kaudu siis pangist liiva imeb. Ära toidab selle levinud kahepaagiga (CO-7) kompresor ilusti ära. Liiva tõin lähedalasuvast karjäärist, võrreldes poes müüdavaga hinnavahe mitmekümne kordne.
Kuna MTZ väiksel kabiinil eriti pinda pole, siis aega eriti ei läinudki. Vene värv ikka võrreldes mõne lääne autovärviga tuleb metallilt väga kergesti maha.
Üldiselt, kui asjad endal puuduvad, siis mõistlikum lasta see töö kuskil firmas ära teha. Tõrvandis näiteks Priaal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 06, 2012 6:21 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 19, 2008 4:18 pm
Postitusi: 307
Asukoht: Tartu
meli666 kirjutas:
Üldiselt, kui asjad endal puuduvad, siis mõistlikum lasta see töö kuskil firmas ära teha. Tõrvandis näiteks Priaal.


Tean Prial tegijaid väga hästi olen nende kunde ammu olnud. Kuid väikeste asjadega. Suure asjaga läheks asi kulukaks. Teisalt juba nende juurde masina viimine oleks veidi keeruline. Unustasin mainida, et prial küsib töötunni eest 38euri näiteks volga kere minevat 4h traktoril käänulisi kohti rohkem võin juba 2x ajakulu panna. Mis teeks asja hinna röögatult suureks.


mul endal ongi see probleem, et vaid prits puudu. Vene tööstuslik kompressor olemas voolikuid ka leiab. Liiva saab vanavanemate naabrusest karjäärist kus teisedki käivad võtmas. Endal oligi point, et kui leiab hea pritsi, siis võiks asja ise ära teha.
Muidu netis survanud olen sattunud vaid selliste otsa http://www.soov.ee/raplamaa/Liivaprits_ ... 2.htm?ca=1 hind väga röögatu asja eest.
Arvatavasti ka hea kuid ikkagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 06, 2012 9:48 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Veebr 24, 2010 6:17 pm
Postitusi: 196
Kompressor olemas ja aega nokitseda siis võib ju selle eespool mainitud kompressori otsa käiva pritsi muretseda kus voolikujupp all ja imeb etteantud anumast. Maksid vanas rahas vast 400-600kr. http://www.luna.ee sealt võid vast küsida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 06, 2012 11:23 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Aug 12, 2010 10:42 pm
Postitusi: 52
Raivo kirjutas:
Mul endal ongi see probleem, et vaid prits puudu. Vene tööstuslik kompressor olemas voolikuid ka leiab. Liiva saab vanavanemate naabrusest karjäärist kus teisedki käivad võtmas. Endal oligi point, et kui leiab hea pritsi, siis võiks asja ise ära teha.
Muidu netis survanud olen sattunud vaid selliste otsa http://www.soov.ee/raplamaa/Liivaprits_ ... 2.htm?ca=1 hind väga röögatu asja eest.
Arvatavasti ka hea kuid ikkagi.


Tööriistamarketis oli selline prits saadaval kuskil 2500.- EEK eest.
Lunas on jah pritse ka tõesti saada.
Kindlasti ära võta sellist: http://catalog.ee.toolstore.com/webspee ... ektnr=2569
Peab väga tihti täitma, mis tülikas.
Minul on taoline: http://catalog.ee.toolstore.com/webspee ... ektnr=2569
Üldiselt olen rahul, aga üks puudus on. Nimelt seda imitoru väga palju pikendada ei kannata, ei hakka toimima. Seetõttu suuremate asjade puhul tuleb liivapang tõsta puhastatava eseme peale. Kui aga puhastada mingeid väiksemaid detaile, siis kasutan 200L vaati, sellega jätkub liiva 40-50 minutiks.
Parim prits muidugi see Soovis toodu. Tänu sellele, et paaki läheb liiv ja siis lastakse surve sisse, võib sellise lahenduse puhul kasutada ka 10 meetrist voolikut. See prits on ise ka lihtsasti tehtav propaani balloonist või millegist sarnasest paagist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Teisipäev Veebr 07, 2012 7:15 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Okt 14, 2011 12:32 pm
Postitusi: 2
Mul on traktor päris luukereks laiali lammutatud. Põhjalik remont sai tehtud. Kõik detailid, mis peavad saama värvikihi alla, said relaka otsas oleva terasharjaga üle lastud. Niisiis suurem kinni paagatanud jama ja lahtine värv on maha aetud. kere pinnale on jäänud veel õli jääke, mis ei tule terasharjaga maha. Enne värvimist lasen survepesuriga korralikult üle. Mis vahendit soovitate koos survepesuga kasutada, et õli maha saaks?
Kas enne värvikihti soovitate kasutada ka krunti? Mis krunti?
Paigaldatud said ka uued hülsid ning plokikaaned. Mõistlik oleks vist uutel detailidel jätta jahutusribid värvimata?


Manused:
põkats eest (1).jpg
põkats eest (1).jpg [ 46.27 KB | Vaadatud 16682 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Kolmapäev Veebr 08, 2012 6:01 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Dets 05, 2009 8:40 pm
Postitusi: 79
jahutusribide ülevärvimine vähendab jahutusomadusi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene traktori värvimine.
PostitusPostitatud: Neljapäev Veebr 16, 2012 8:54 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Jaan 06, 2011 12:51 pm
Postitusi: 28
Asukoht: Tartumaa
Ei usu,et värv õhkjahutusega hülsside peal nüüd, jahutamist oluliselt halvemaks muudaks. Osad hülssid on ka juba originaalis värvitud mustaks või ka punakaspruuniks tootja poolt. Pigem on see,mis jahutamist takistama hakkab,õli ja praht hülssi ribide vahel.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
et 3.0.10

greenmiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.