Tänane kuupäev Neljapäev Mai 16, 2024 12:39 am
  

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi



Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
  Printerivaade Eelmine teema | Järgmine teema 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 25, 2010 11:24 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Mär 23, 2010 6:07 pm
Postitusi: 10
Lootus foorumi tarkadelt abi saada on suur!
Hakkasin T-40AM jaoks ehitama metsaveokäru.
Sai muretsetud sõnnikulaotaja ROU-6 raami koos sildade ja ratastega. Plekid,poordid,võllid,ketid,reduktorid olid maha monteeritud.Käru esiotsale tõstsin T-16 greiferkopa PE-04. Kuna puukoorma suhtes tundus madalal olema, siis tõstsin ta nurkraudadest sõrestiktorni abil 70cm kõrgemale. Kopa nool koosneb kahest osast ja on uuem variant kanttorust. Mõte oli otsmise kanttoru sisse paigaldada hüdrosilindriga sisse-välja liikuv noolepikendus.Sobiv kanttoru on juba muretsetud ~1,4m pikk. Noolepikenduse otsa tuleks pöördpea ja haarats.
Muret teeb noolepikendust liigutav hüdrosilinder, mille töökäik peaks olema ~1,2m, kuid ta ei tohiks olla hirmus paks. Seal vist ei ole suurt jõudu vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.järg 2
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 25, 2010 11:41 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Mär 23, 2010 6:07 pm
Postitusi: 10
Tõstuki hüdraulika käitab T-40AM tagumine jõuvõtuvõll sõltumatu pöörlemisega, sealt kardaaniga sõnnikulaotaja võllile, mille tagumise otsale on kavas teha kettülekande vedav h.ratas sobiliku ülekandearvuga (!?).Veetava h.rattaga võlli teise otsa ühendan nuutvõlli abil T-16 greiferkopaga kaasas olnud reduktoriga, mille teises otsas on hüdropump HIII-50.
Muret teeb selle kettülekande ülekandearv, sest selle abil tahaks anda parima ja sobivama pöörlemiskiiruse hüdropumba jaoks.
Ei kujuta ette, kui suurt koormat T-40AM on võimeline selle käruga vedama.
Siit järgmine mure, kui kõrged koormapiirdepostid käru raamile keevitada. Mõtlesin käru nurkadesse panna tugevduslappide abil kanttorust ¤80x80 1m kõrgused postid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.järg 3
PostitusPostitatud: Reede Mär 26, 2010 12:01 am 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Mär 23, 2010 6:07 pm
Postitusi: 10
Metsaveokäru hüdrojagajad T-40AM kabiini hästi ei mahu.
Olen paigaldanud kitsama tooli võlli peale, nii et kui taha vaatan, siis veidi tool pöördub võllil.
Mõte oli need hüdrojagajad paigaldada tagaakna alla väljapoole, kus on tööriistakast.
-1.kolmene jagaja:-tornipööramise silinder
-noole esimene silinder
-noole teine silinder
-2.kolmene jagaja:-noole pikenduse silinder
-pöördpea silinder
-haaratsi silinder
-3.kolmene jagaja:-vasaku tugijala silinder
-parema tugijala silinder
-reserv


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Reede Mär 26, 2010 8:16 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Nov 03, 2008 5:55 pm
Postitusi: 173
Asukoht: Mulgimaa
koormapiirde poste ei pea ilmtingimata kohe külge keevitama. Ennem saab proovida ka puupostidega. Vene 3-sektsioonised jagajad üksteise järgi ühendatuna võivad hakata jebima. Nende õrn korpus ei kannata ülesurvet.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.järg 2
PostitusPostitatud: Reede Mär 26, 2010 9:28 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 04, 2009 7:49 pm
Postitusi: 1112
Ei kujuta ette, kui suurt koormat T-40AM on võimeline selle käruga vedama.



Hea kui tühjalt metsa jõuad - t40 pole sobiv masin metsaveokäru ette. Muidugi edu tegemisel ja katsetamisel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Reede Mär 26, 2010 4:40 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Okt 03, 2009 9:09 pm
Postitusi: 179
40 sikutab täitsa hästi sellist käru: http://www.forsmw.com/1/en/lumber-trail ... ,6-7-d.php
Tõsi, meil oli soome kabiiniga variant - omal oli ruumi rohkem.
Selline komplekt, nagu Sa soovid teha - no ma ei tea - ilgelt robakas ja raske saab ta olema. see vene jagajate kasutamine...

Selline komplekt kõlbab ainult omale küttepuid välja vedada, mööda kõva pinnast. Kui tahad leivakõrvast teenida, siis raske saab su tee olema. Sitalahutaja raam on ju sigakõrge, tõstuk ei ulata maast võtmagi. noolepikendi silinder on tavaliselt 25mm säärega, jagub küll.
koormapostid on mõtekas teha aukudesse pistetavad, saab alati vajadusel eest ära võtta. posti kõrgus - max 1 meeter, siis 40 ägiseb juba selle asja ees.

Mis ikka, leiuta, aga mingil hetkel veendud, et 25% raha juurde pannes oleks saanud valmis töötava mudeli.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Reede Mär 26, 2010 5:12 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Jaan 08, 2010 11:57 pm
Postitusi: 1424
Asukoht: Raplamaa
Jäta see kardaan mängust välja tapad end metsas ära veel, pane pump otse JVV otsa ja vea voolikud taha nii saad ka järsemaid pöördeid teha ja ei pea JVV koguaeg sisse-välja lülitama.
Ja vene jagajad on nii äkilised, et lõhuvad su tõstuki varsti ära või kukub metsa.
Kui sa kasutad veel russi originaal jagajat, siis neil jäävad kangid mingisse asendisse kinni ja seda ei saa enam töötegemiseks nimetada. Kun-kopaga isegi on paras jama, natuke aega tõstad järjest ja näpud jäävad kangeks, sest kangid suht rasked. Talvel külmaga ei kujuta ettegi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Reede Mär 26, 2010 8:05 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Jaan 17, 2008 6:43 pm
Postitusi: 1142
Asukoht: kesk-eesti
C Kui sa kasutad veel russi originaal jagajat, siis neil jäävad kangid mingisse asendisse kinni ja seda ei saa enam töötegemiseks nimetada. Kun-kopaga isegi on paras jama, natuke aega tõstad järjest ja näpud jäävad kangeks, sest kangid suht rasked. Talvel külmaga ei kujuta ettegi.C
Tuleb kasutada PE jagajaid mis on ilma fiksaatoriteta ja ujuva asendita.
Metsa jaoks sitalaotaja raam oma kõrguse poolest eriti ei sobi jah.
Kardaan jäta ära ja viska selle sama reduktoriga otse jvv otsa,põkal on nii ju tehase poolt.Samuti jääb ära kettülekanne mida oled plaaninud.
Ise olen selle käru+tõstuk suuremates mõõtmetes läbi teinud,teenib siiani,asendamatu abiline.Foorumis sellest enne vist juttu tehtud ka?

_________________
56693751


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 27, 2010 2:05 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Okt 11, 2008 12:06 pm
Postitusi: 140
Asukoht: Harju maakond, Pillapalu küla
T-40 metsaveoks täitsa tehtav. Esimesed metsaveo traktorid ju olid T-40-ed. Küll vintsi ja plaadiga taga. Kohe peale seda tuli MTZ-52 millele paigaldatai vints juba ette.
Pilt
Vastav teema on olemas automoto foorumis http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19205&page=1

_________________
Tehnika ja naised. Need mind hoiavad kaine!
www.majataastus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 31, 2010 6:30 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 05, 2008 6:51 pm
Postitusi: 1165
Asukoht: Sangaste.
Endal ka siis mure Käru ehitamisel.On olemas kraanaga käru mis toimib täiesti iseseisvalt.Kardaaniga ajab ringi õlipumpa ja jagaja siis toimetab tõstukiga.Aga mure on selles,et hetkel jagajal neli sektsooni ja need kõik käigus.Nüüd sain endale Fiskarsi lõuad koos pöördpeaga ja kahte sektsooni oleks veel vaja.Jagajat välja vahetada ei taha kuna see on väga korralik ja hoiab hästi üleval.Endal mõte,et kui aretada kahesektsooniga jagaja juurde siis kas hakkab toimima.Ja kust võtta sellele teisele jagajale surve.Kui võttan praeguse jagaja tagasivoolust kas siis hakkab toimima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 31, 2010 6:42 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Dets 24, 2009 3:41 pm
Postitusi: 219
Asukoht: jõgevamaa, järvamaa
Minuarust jagaja tagasivoolus ju pole survet :roll:

_________________
NH8770 mtz 1221.2 mtz 820


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 31, 2010 6:48 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Mär 05, 2008 6:51 pm
Postitusi: 1165
Asukoht: Sangaste.
aga kuhu see surve siis kaob.Kui ühest otsast tuleb surve sisse siis peaks teiselt poolt ju välja tulema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 31, 2010 6:51 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Dets 24, 2009 3:41 pm
Postitusi: 219
Asukoht: jõgevamaa, järvamaa
:D No pakun välja, et sisse tulev toru/voolik on peenema ristlõikega kui väljaminev :D Ja muidugi jagaja tagasivoolu pool ei kannata ka erilist survet eriti vene omad mis lihtsalt laiali lendavad

_________________
NH8770 mtz 1221.2 mtz 820


Viimati muutis lambor, Kolmapäev Mär 31, 2010 6:55 pm, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 31, 2010 6:53 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Dets 24, 2009 3:41 pm
Postitusi: 219
Asukoht: jõgevamaa, järvamaa
Nii vähemalt toimib vene tehnika aga uuemaga pole eriti tegemist teinud(Lisaks ka mingi klapi süsteem on seal sees)

_________________
NH8770 mtz 1221.2 mtz 820


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Metsaveokäru ehitamine T-40AM jaoks.1 järgneb...
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 31, 2010 6:59 pm 
Eemal

Liitunud: Laupäev Jaan 30, 2010 6:01 pm
Postitusi: 675
Asukoht: Saaremaa
Jagaja tagasivool jäägu ikka tagasivooluks, muidu võib tagajärjeks olla lõhkine korpus. Sobib, kui pumba ja jagaja vahele kolmik, ning sealt voolik uude jagajasse (ning sellele omakorda tagasivool). Töökiirus küll vähe kannatab, kuid asi peaks olema kindlam. Äkki on praktikutel parem pakkumine.

_________________
muuhulgas põllumees...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
et 3.0.10

greenmiles v1.1 designed by CodeMiles Team -TemplatesDragon-.